
Prin experienţa acumulată de-a lungul anilor, am reuşit să dezvoltăm programe eficiente de consiliere, adecvate atât elevilor şi familiilor acestora, cât şi cadrelor didactice, astfel:
Consilierea elevilor
- desfăşurarea de activităţi de stimulare în plan cognitiv-comportamental, afectiv-motivaţional a elevilor cu deficienţe severe şi asociate.
- elaborarea de programe de intervenţie personalizate (PIP) care să contribuie la îmbogăţirea instrumentală şi la învăţarea mediată în zona proximei dezvoltări
- întărirea Eu-lui şi a încrederii în forţele proprii, a autonomiei şi independenţei persoanei
- asistarea copilului pentru a-şi dezvolta interesele sociale, de cooperare şi comunicare cu ceilalţi
- sprijinirea copiilor în vederea asumării propriei responsabilităţi
- managementul situaţiilor critice: eşec şi abandon şcolar, conflict şi violenţă, forme de abuz emoţional, verbal, fizic, stres, consum de tutun, alcool
- formarea abilităţilor de rezolvare a problemelor şi de luare a deciziilor
- dezvoltarea capacităţii decizionale prin învăţarea unor modalităţi de a ierarhiza priorităţile
- sprijinirea în formularea de scopuri specifice şi măsurabile care pot fi observate din punct de vedere comportamental
- învăţarea de proceduri specifice în vederea adoptării unui nou comportament dezirabil
Planificarea carierei
- oferirea de informaţii legate de ofertele educaţionale şi de formare şi de oportunităţile pieţei muncii
- stimularea elevilor să opteze pentru domenii profesionale în concordanţă cu cerinţele socio-profesionale, posibilităţile şi aspiraţiile proprii
- informarea părinţilor cu privire la posibilităţile de formare ale elevilor
Consilierea părinţilor
- înţelegerea nevoilor şi a comportamentului copiilor
- ameliorarea relaţiei cu propriii copii
- sprijinirea şcolii în educaţia copilului
- găsirea unor modalităţi de ameliorare a efectelor evenimentelor familiale stresante (divorţ, deces, abandon, abuz de substanţe, boli etc.)
Consilierea cadrelor didactice
- identificarea şi utilizarea unor metode de cunoaştere a elevilor
- asigurarea echilibrului între cerinţele şcolare şi posibilităţile elevilor
- identificarea cauzelor inadaptării şcolare
- optimizarea relaţiei şcoală-elev
- implementarea/aplicarea PEP/PIP vizând deprinderile de gândire
Intervenţie psihopedagogică în şcolile de masă
- evaluarea şi şcolarizarea elevilor orientaţi de la învăţământul public aflaţi în situaţie de risc/eşec şcolar sau cu grave şi evidente dificultăţi de învăţare
- orientarea elevilor cu CES spre învăţământul integrat în acord cu principiile psihopedagogice care fundamentează integrarea şcolară şi socială a copilului aflat în dificultate
- certificarea nevoii de cadre didactice de sprijin în şcolile de masă
- informarea cadrelor didactice de sprijin (CDS) şi a celor din şcolile de masă despre modificările legislative apărute referitor la integrarea copiilor cu CES în învăţământul public
- Log in to post comments